Společnost Stena Line neustále vylepšuje své produkty a služby, což jí zajistilo pevnou pozici s výrazným podílem ve všech odvětvích trhu, ve kterých působí.
Společnost Stena Line působí ve třech obchodních oblastech (podle geografického rozdělení): ve Skandinávii, v Irském moři a v severním moři. Organizace společnosti je výrazně decentralizovaná a společnost se při rozhodování vždy snaží vyjít co nejvíce vstříc zákazníkům. Požadavky zákazníků jsou čím dál náročnější a velmi rychle se mění. Na tuto složitou situaci v oblasti přepravy zboží i osob reaguje společnost Stena Line nabídkou nových produktů a služeb.
Obchodním záměrem společnosti Stena Line je nabízet bezpečnou a efektivní přepravu po moři a špičkové služby v přístavu s cílem:
*poskytovat cestujícím po celou dobu přepravy takové služby, které překonají jejich očekávání;
*umožnit dopravním společnostem efektivně přepravovat zboží;zajistit dlouhodobě stabilní prostředí pro společnost i její zaměstnance.
Společnost Stena Line zaměstnává přibližně 5,200 zaměstnanců, z nichž asi dvě třetiny pracují na palubě. Sídlo společnosti je v Göteborgu. V roce 2011 využilo přepravních služeb společnosti Stena Line 7.4 milionu osob a bylo přepraveno 1.7 milionu automobilů. Během stejného období bylo přepraveno 2.1 milionu přepravních jednotek.